Nepaccounts die negatieve recensies plaatsen zijn te herkennen aan één of meer van de volgende kenmerken: De auteur heeft slechts één review in zijn of haar lijst staan. De naam van de auteur is via google niet terug te vinden. De omschrijving van de klacht is te vaag of juist te specifiek. Nepbeoordelaars hebben de neiging te overdrijven. Niet ‘onprofessioneel’ maar ‘verschrikkelijk onprofessioneel’. En niet gewoon ‘slecht’, nee … ‘ontzéttend slecht’.
Een nepaccount is met een beetje speurwerk dus wel te herkennen, maar als bedrijf hebt u daar niet veel aan. Want welke potentiële klant neemt de moeite om uitgebreid op onderzoek uit te gaan. Zeg eens eerlijk … klikt u ook niet verder als u op negatieve recensies stuit? Koester uw negatieve recensies
Nu is een enkele negatieve recensie niet zo erg en het kan soms zelfs in uw voordeel werken. De positieve recensies komen beter uit de verf en komen betrouwbaarder over als er ook een enkele minder goede recensie tussen staat.
Als bedrijf willen we eerlijk en transparant zijn en feedback is altijd welkom. We stellen het op prijs als een klant de moeite neemt eventuele verbeterpunten met ons te delen zodat we onze service kunnen verbeteren. Maar een recensie zoals in het voorbeeld … daar kunnen we niets mee en zulke berichten zijn schadelijk voor onze reputatie. Dus