Als klanten goede of minder goede ervaringen hebben van een winkel of bedrijf kunnen deze via reviews site met een aantal sterren deze plaatsen. Vaak zijn het reviews die op dat moment een moment opname zijn van de klant en de ondernemer.
Er zijn bedrijven die door middel van reviews kopen via bedrijven om deze te laten zien dat de handelswijze en hun producten goed zijn. Vaak zijn dat reviews van niet bestaande mensen met foto’s die geplukt zijn van het internet.
De consumentenbond heeft dit meerdere malen onderzocht en komt tot de ontdekking dat de klanten liever niet een opgelegde review gaan plaatsen, omdat ze gebombardeerd worden met mails om dit te doen.
Een review is bedoeld voor het aangekochte product, de levering en de aftersales servies erna!. Aankoop van een product is makkelijk, maar wat daarna komt is veel moeilijker! De eenmalige aankoop is prima, maar contact houden met de klant is beter.
Als men reviews leest over het product of vanwege het bedrijf zijn een aantal dingen belangrijk om deze in het achter hoofd te houden: Bevat genoeg details om anderen een indruk te geven van je ervaring. Leg uit welke factoren hebben bijgedragen aan je positieve, negatieve of matige ervaring. Ook kun je delen wat het bedrijf volgens jou goed doet en hoe ze kunnen verbeteren. Maar houd het vriendelijk en netjes!
Het bedrijf of de ondernemer heeft er baat bij om respons te geven zodat men de service kunnen verbeteren en dat men kan leren van elkaar!
Vanochtend in het ad.nl over de reviews van bol.com: Hoe Bol.com ineens vijf sterren van klanten krijgt: ‘Ze kiezen voor een getal dat hen beter aanstaat’. Dat zet men wel aan het nadenken toch?
Uneed-IT vind het belangrijker om er voor de klant te zijn dan klanten trekken met reviews. Bel ons of WhatsApp ons als u vragen heeft over een product. Ik stap in de auto voor bij u op locatie te voorzien van advies, hulp op locatie, omdat vaak kleine storingen binnen 15 minuten zijn opgelost en wij daar geen factuur voor maken. Wilt u kennis maken met ons bedrijf, kom dan langs voor een gesprek met lekkere koffie!
John en Petra Sips
en team medewerkers!